יוצאים לשטח בעקבות אתגרים סביבתיים - קורס סיורים תשע"ג

בשבוע שעבר הסתיים קורס סיורי הסביבה של בית ספר פורטר. אל תטעו, לא מדובר בסדרת טיולים ברחבי הארץ אלא בקורס בו הסטודנטים הם היוזמים, המתכננים והמוציאים לפועל.

30 יוני 2013

בשבוע שעבר הסתיים קורס סיורי הסביבה של בית ספר פורטר. אל תטעו, לא מדובר בסדרת טיולים ברחבי הארץ אלא בקורס בו הסטודנטים הם היוזמים, המתכננים והמוציאים לפועל. הסטודנטים נדרשו לזהות חמישה אתגרים סביבתיים בישראל, ללמוד אותם באופן מקיף ולארגן חמישה סיורים אינטנסיביים בהם לומדים בשטח באופן בלתי אמצעי.

 

ומה היה לנו השנה? סיור בנושא חינוך אשר כלל ביקורים במספר בתי ספר תיכוניים בהם הוראת הסביבה עומדת במרכז, ומפגש עם מנכלי"ת משרד הגנת הסביבה. סיור בנושא החקיקה והיישום של חוק האריזות, שכלל ביקורים באתרי איסוף, מיון ושינוע של פסולת, ומפגשים עם האנשים שעומדים מאחורי החקיקה הסביבתית ויישומה הלא הם גלעד אוסטובסקי מאדם טבע ודין, וחבר הכנסת דב חנין. למדנו לעומק על פעילות עמותת אקו-אושן -עמותה סביבתית העוסקת ברצועת הים בישראל, ביקרנו במרכז ההדרכה שלהם ובספינת המחקר העומדת לרשות חוקרים בישראל, ונפגשנו עם מנהל מרינה הרצליה הלוקחת חלק בפרוייקט הדגל הכחול אותו מנהלת העמותה.  למדנו את נושא החקלאות בישראל וההשלכות הסביבתיות שלה, בסיור אשר לקח אותנו מהחקלאות הקונבנציונלית, דרך זו האורגנית, המשך בפרמ-קלצ'ר, וחזרה לחקלאות תעשייתית מתקדמת.

 

אנחנו בטוחים שכל סיור הטביע חותם אשר ילווה כל אחד מהסטודנטים במהלך לימודיו וחייו. ההכנה היסודית, היציאה לשטח, המפגש עם האנשים - כל אלה ביחד יצרו חווית לימוד ייחודית ומעשירה.

 

כתב: ד"ר אלי גלנטי, מרכז הקורס

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>